Maak gebruik van je stemrecht!

Elke vier jaar vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Voor ons in Nederland de normaalste zaak van de wereld, maar dat is het natuurlijk niet.

De gemeenteraadsverkiezingen hebben misschien wel het meest van alle verkiezingen invloed op hoe jouw directe woonomgeving er uitziet. De gemeenteraad beslist over de weg voor jouw deur, gaat over de bouw van een nieuwe school, een gemeenschapshuis, de accommodatie voor jouw sportvereniging en ook over heel veel zorg die we nooit hopen te krijgen maar waar we heel blij mee zijn als we deze nodig hebben. Elke vier jaar kiezen we in Peel en Maas 27 volksvertegenwoordigers die jij als kiezer als het ware machtigt om namens jou de beste besluiten te nemen in het belang van onze mooie gemeente. Een volksvertegenwoordiger haalt op in de samenleving wat er speelt, benoemt een dagelijks bestuur (burgemeester en wethouders) en weegt belangen tegen elkaar af in het algemeen belang. Volksvertegenwoordigers zijn daarmee één van de weinigen die appels met peren mogen, maar ook moeten vergelijken. Het is daarom heel belangrijk dat jij je stem laat horen. Wie laat zich veel zien in de kernen en weet wat er speelt? Wie heeft de juiste inzet en motivatie? Wie heeft de juiste prioriteiten in een afweging en wie is capabel om jaarlijks te besluiten waar meer dan 100 miljoen euro gemeenschapsgeld aan uitgegeven wordt? Het is een groot recht om te mogen stemmen, maak daar vooral gebruik van. Heel veel succes met jouw keuze!

Teun Heldens, lijsttrekker