Project wonen en zorg

We hebben er in de raad al meerdere malen over gesproken en wij als VVD zijn enthousiast over dit goed onderbouwde plan. Het gaat om een woonzorgcomplex, Het Poelsplein, voor mensen met dementie en hun partners. Het is uniek te noemen dat er ook ruimte is voor de partners, al dan niet tijdelijk. Er is veel overleg geweest met de omgeving, er zijn dan ook geen bezwaren. De bedoeling is dat er ook een wisselwerking zal zijn tussen de bewoners van het zorgcomplex en de buurtgenoten. Een natuurlijke plek in de buurt die zich als vanzelf zal ontwikkelen. Buiten het zorgcomplex met zorgappartementen gaat het ook om (reguliere) sociale huurwoningen op het terrein. Wonen Limburg gaat hier deze woningen realiseren als compensatie voor de huizen die op Piushof in mindering waren gebracht. Dit vinden wij ook een prima oplossing en belangrijk met het oog op woonruimte waar een schrijnend tekort aan is. Dan is er nog een tuinderskas waar een maatschappelijke functie voor voorzien is. In het bestemmingsplan staat dat, mocht blijken dat dit niet haalbaar is, deze alsnog kan worden omgezet naar een woonbestemming voor de bouw van drie woningen.

Karin Jacobs - Jolanda Janssen