Ontwikkelingen bedrijventerreinen Maasbree en Meijel

De vraag is namelijk groot en er zijn geen kavels meer beschikbaar. Er is sprake van een wachtlijst voor ondernemers die zich hier willen vestigen, verplaatsen en/of uitbreiden. Wij vinden dat er vooruit gekeken moet worden, zodat de bedrijven niet belemmerd en/of beperkt worden omdat er geen bedrijfsterrein beschikbaar is. Specifiek voor Maasbree wordt een ontsluitingsmogelijkheid voor het bedrijventerrein onderzocht omdat er al jarenlang sprake is van overlast door (vracht)verkeer. In Meijel wordt ook uitbreiding onderzocht van bedrijventerrein De Wielen. Onze gemeente speelt natuurlijk in op de duurzaamheidsopgave. Daarom worden in het onderzoek ook de mogelijkheden voor bijvoorbeeld gasvrije bedrijvigheid onderzocht. Ook in andere kernen hopen wij dat er in de (nabije) toekomst onderzoek wordt gedaan naar meer mogelijkheden om bedrijventerreinen uit te breiden, denk bijvoorbeeld aan Panningen. De afgelopen vier jaar heeft VVD Peel en Maas het verschil gemaakt voor onze mooie gemeente door bijvoorbeeld te zorgen voor gedegen financieel beleid en toch fors te blijven investeren in onze goede voorzieningen en infrastructuur. Dit raadvoorstel is hier een voorbeeld van. Als VVD Peel en Maas staan wij namelijk voor Vol OverGave Ontwikkelingen. Heeft u als ondernemer inbreng over dit onderwerp, de koffie staat voor u klaar.

Jeanne Hesen raadslid, Nicole Koopmans burgerraadslid